Registrace do OCRegistrace do OC PřihlášeníPřihlášení

Blow Off Valve - ventil

Funkce:
BOV odpouští hromadící se tlak mezi turbodmychadlem a škrtící klapkou. Při sundání nohy z plynu a zavření škrtící klapky se turbo dál točí setrvačností, ale tlak který produkuje se zarazí o škrtící klapku a hromadí se v potrubí. Protože už nemá tlak kam unikat, tak dojde k tomu, že se díky tomuto tlaku proti lopatkám začne turbo brzdit a zahřívá se. Při dalším sešlápnutí plynu je nutné počkat, až se turbo zase roztočí do pracovních otáček. Tomuto nepříznivému efektu se říká turbodíra a BOV slouží k tomu, aby se tlak odpustil ve chvíli, kdy sundáte nohu z plynu a řadíte další rychlost. BOV tak chrání turbo před působením protitlaku a nadměrným zahříváním. U každého odpuštění stlačeného vzduchu je v případě modelů open loop slyšet zajímavý zvukový efekt.

Škoda Octavia má BOV již v základu DV(Diverted valve), ale ten odfukuje zpět do sání, takže je bez zvukového efektu.

Výkon se po montáži BOV nezmění, ale funkce BOV po správném seřízení vám zlepší čas na zrychlení, právě proto, že je možné využít potenciálu turbomotoru ihned po zařazení vyšší rychlosti a nemusí se čekat, až se turbo dostane zpět do provozních otáček.

BOV lze použít pouze u benzinových motorů. Protože TDI nemají škrtící klapku, takže nevzniká důvod proč BOV montovat - tlak se nemá před čím hromadit a za klapkou nevzniká podtlak, který je důležitý pro ovládání otevření BOV.

 

Montáž:
1) Pomocí kleští, odsraníme původní eskapásky ze všech 3 hadic, které vedou do DV - podtlaková hadička, tlaková hadice od turba a bypass hadice do Air boxu.
2) Pomocí záslepky ucpete hadici, která vede do Air boxu a stáhněte ji eskapáskou.
3) Na tlakovou hadici od turba nasuňte povolenou eskapásku tak, aby bylo možné ji po montáži BOV utáhnout.
4) Nasaďte BOV z redukcí na hadici a stáhněte eskapásku.
5) Nakonec nasaďte podobným způsobem podtlakovou hadičku a opět stáhněte malou eskapáskou.

Výsledek:
Video: MPG-4, Velikost 1,64MB