Registrace do OCRegistrace do OC PřihlášeníPřihlášení

Čištění Xenonových světel

Pořád jsem závistivě koukal na čočky xenonu ostatních Octavií => byly krásně průzračné - křišťálové...a moje potvory takové zakalené, jakoby matné... Tak jsem se rozhodl, že je zkusím rozdělat, nějak vyčistit a o výsledný efekt se podělit s Vámi. Existují návody, jak vyčistit předfaceliftová světla...prý jde oddělat přední sklo a vyčistit samostatně...u faceliftových je to prilepené a já nenašel odvahu zkoušet na fóru proklamované návody, jak pomocí trouby to "sklo" oddělit od paraboly...

Tak hurá na to...

1) klasickým způsobem dostat světla z auta => odšroubovat blinkr, vytáhnout ho a odšroubovat 4 šrouby které drží celý světlomet

2) rozdělat vrchní víko světlometu

3) odpojit veškeré dráty (s jejich zpětným zapojením jsem neměl problém, každý konektor je jedinečný a není co splést) a oddělat všechny žárovky a výbojku

4) odšroubovat 3 šrouby hlavní čočky pro xenon (POZOR: při demontáži se musí přehodit zeleně označená clonka (tušim pro pravé a levé řízení), takže při zpětné montáži šroubu je třeba ji precvaknout zpět nad tento šroub)

5) odšroubvat 3 šrouby čočky pro mlhovku

6) vyndat obě čocky s miskami ze světlometu (silně mi to připomínalo éru, kdy každý dostával Ježka ven z klece, hlavně trpělivost)

7) odšroubovat parabolku z hlavní čočky, aby byl lepší přístup pro čištění

8) čočku mlhovky lze čistit pouze přes tyto otvory, celá sestava je znýtovaná (tyčinky pro čisteni uší stačily)

9) raději jsem nepoužíval žádné chemikálie...čistil jsem jen papírovými ubrousky a suchým kapesníkem => výsledný rozdíl mezi asi 6 let starou a vycištěnou čočkou

10) jak jsem už zmínil, neriskoval jsem žádné rozdělávání předního krytu světlometu, radeji jsem ho vyčistil (i když nedokonale) pouze pres otvory pro obě čočky (prsty a kapesníkem nebo kapesníkem namotaným na tupém šroubováku)

11) pak už jen zbývá to celé složit zpět a opačným postupem smontovat (na 1. fotce levý vyčištený, pravý stále špinavý, na 2. jsou uz oba čisté) a opět jimi osadit auto

12) a výsledné světlo a krásná průzračnost na autě (foťák to trošku zkresluje => okem je rozdíl markantnějši) se kterým se vážou dvě nevýhody celého čištění, viz níže...

Tak to byl cely proces mého čištění...ještě jsem neměl možnost výsledek otestovat v reálném provozu, ale teoreticky "to musi víc svítit".

Časová náročnost u prvního světla byla asi 2 hodiny (než jsem zjistil, co který šroub vlastně drží a abych něco nezničil) a u druhého to bylo, když už jsem věděl, jak na to, slabých 30 minut.

Ale má to i nevýhody:

1) i když jsem nepoužil žádné chemikalie, čistil jen suchým materiálem (odličovací ubrousky a kapesník) a v obýváku, kde není žádná nadměrná vlhkost, stejně se světlomety po namontovaní nepatrně zamlžily, uvidím časem
2) při čištění pouze přes otvory pro hlavní čočku a čočku mlhovky se dostanete jen asi do 2/3 předního skla => při bližším zkoumání světlometu je to potom jasně vidět (myšlená špína na one 1/3 krycího skla)
3) na vyčištěných plochách krásně vyniknou ďubance od kamínků na světlech

Tímto návodem nechci nikoho nabádat k rozdělání světel a už vůbec nenesu žádnou zodpovědnost, pokud ji nekdo zku***.

Převzáno z webu www.skodaoctavia.cz