Registrace do OCRegistrace do OC PřihlášeníPřihlášení

NÁVOD: Oprava zatuhlého motoru zadního stěrače Octavia I Combi

vycvakneme krytku na stěrači a povolíme 8smičku matku na hřídelce stěrače

navod zadni sterac octavia combi

poté bud stahovákem nebo lehce kývavým pohybem nahoru dolů demontujem stěrač 

navod zadni sterac octavia combi

poté otevřem páté dveře a vycvaknem ten krycí plast

navod zadni sterac octavia combi 
navod zadni sterac octavia combi 

odpojíme konektor s motoru stěračů 

navod zadni sterac octavia combi

dále povolíme a vytočíme 3ks 6tek matek držících samotný motor stěračů

navod zadni sterac octavia combi 

navod zadni sterac octavia combi

a motor vytáhnem ven s pátých dveří

navod zadni sterac octavia combi

na ponku si motor otočíme výkem nahoru a povolíme a vytočíme 7 torxů 10ka a sundáme víko pozor na těsnění víka at si ho zbytečně nepotrháte

navod zadni sterac octavia combi

navod zadni sterac octavia combi

tak a ted trochu operace musí se vyklepnout ta hřídelka a dost záleží na tom v jakým je to stavu dost často je to tam tak přirezlý že to de ven jen horko těžko a už se mi i stalo že mi ta umělá hmota praskla,

navod zadni sterac octavia combi

navod zadni sterac octavia combi

v tý umělý hmotě sou 2 futýrka jedno dole druhý nahoře stane se že to přirezne k hřídelce a de to ven s tý umělý hmoty i futrama pak se musí futra stáhnout ošmirglovat hřídelka a futra zevnitř opilovat tak aby běhala volně na hřídelce poté se futra zpět vmáčknou za použití třeba vteřinovýho lepidla do tý umělý hmoty 

navod zadni sterac octavia combi

navod zadni sterac octavia combi 

dále si za pomoci 2 tenčích šroubováků vyndáme převodový kolo

navod zadni sterac octavia combi

ze spoda na kole je vodivá dráha pro doběhový kontakty tu očistíme a vemem jemným smirkem
pod kolem se nalézají 2 samotné doběhové kontakty ty též očistíme jemným smirkem a pokud je třeba napružíme

navod zadni sterac octavia combi

poté to začnem skládat nezapomenem to vše namazat plastickou vazelínou-uložení převodového kola,lehce vemem i ozubení kola,nacpem vazelínou tu umělou hmotu s futýrkama,máznem lehce hřídelku a i ten její ozubenej převod namažem a rozhejbem musí jít volně,já lehce mažu i těsnění víka-poté zašroubujem víko otřem s motorku zbytky vazelíny a namontujem motor do 5tejch dveří nacvaknem konektor z vrchu nasadíme a seřídíme ramínko stěrače utáhnem a zacvakneme krytku poté vyskoušíme jak to běhá pokud je vše v pořádku nacvaknem krycí plast dveří a slavíme vítězství.

ještě poznámka pokud má někdo motorek a v něm odstřikovač postup je stejný jen je třeba bejt opatrnější při vyklepávání hřídelky v žádným případě netlouci na tu trysku odepsali byste jí. Já to klepal ven pomocí nasazenýho trubkovýho klíče a samozřejmě před sundáním odpojíme hadičku ostřikovače.

A druhá věc pokud by někomu při vyklepávání hřídelky praskl ten plast:

navod zadni sterac octavia combi

mě už se to povedlo taky tak to neni až taková tragédie prasklé kusy odmastit vzít vteřinákem dát k sobě stlačit a po obvodu od spoda nahoru vtavit za pomocí pistolové pájky pár závitů slabšího měděného drátu osobně to mám odskoušený na zadním stěračovém motorku s vw passat kde se mi při vyklepávání ta umělá hmota rozlítla na 3 kusy :D 
a nebo sehnat jiný

DISKUZE ZDE >>>>

Autor: Pavel27