Registrace do OCRegistrace do OC PřihlášeníPřihlášení

OctaviaCup 2016 : Stavba okruhových speciálů

Srdcem pohárových závodů na celém světě jsou totožné závodní vozy, ve kterých vás dopředu dostane především váš závodní um. Nejinak je tomu i v nové generaci Octavia Cupu, který se opírá o vozy třetí generace Škoda Octavia.

Kompletní přerod z civilního automobilu na nabroušený závodní speciál se uskutečňuje v sídle promotéra Octavia Cupu, společnosti Benet Automotive s.r.o.. Příprava závodních vozů funguje v předem naplánovaných etapách, kdy na jednom autě pracuje tým 2 až 3 lidí. Současně jsou přitom rozpracovány i čtyři vozy najednou, takže i v tak rozlehlé dílně jakou disponuje společnost Benet Automotive, může být pěkně těsno.

„K nám přijede úplně nový civilní vůz, ze kterého však prakticky nic nezůstane v původní podobě. Všechno to, co do okruhového speciálu nepatří je nutno odstranit, upravit, nebo vyměnit za speciální díly. Kompletně se vyměňuje elektrická kabeláž, včetně řídící jednotky, odstraňují se různé karosářské výztuhy, palubní deska, čalounění, sedačky atd. Z původního vozu zůstane nakonec jen skelet, do kterého se zabuduje homologovaný bezpečnostní rám. Následně se celý skelet nově lakuje a postupně se do něj „vrací“ ty správné a důležité díly, jako např. rozvody paliva, brzdové kapaliny, elektrické svazky a řídící jednotka, dále pak závodní brzdy a tlumiče a nakonec motor, převodovka a bezpečnostní prvky.  Za zmínku stojí i výměna bočních oken, kde dochází k náhradě sériového zasklení, speciálním materiálem lexanem. Ani to však zdaleka není kompletní výčet všech montážních úkonů, uvádí zástupce promotéra pan Luděk Diviš.

Promotér v současnosti pracuje celkem na 15 vozech, které jsou v různých fázích přestavby, přičemž je aktuálně obsazeno již 14 vozů. Na první z nich se jezdci budou moci těšit již ve druhé polovině března. Ty zbývající pak budou předány na prvním společném testování v Mostě, které je naplánováno na 7. dubna.

Současně však stále probíhají jednání s dalšími zájemci a předpokládaný počet jezdců na startu prvního závodu na Hungaroringu by se tak měl zastavit na počtu minimálně 16 vozů.

Promotér tak vzhledem k přetrvávajícímu zájmu objednal další 4 vozy a celkový počet aut v poli by se tak měl v této první fázi zastavit na konečném čísle 20. To zda budou tyto 4 vozy připraveny již pro první podnik v Maďarsku, záleží na výsledcích aktuálně probíhajících jednání.

Zdroj : OctaviaCup.cz
Více fotografií na stránkách promotéra závodu >>>>>