Registrace do OCRegistrace do OC PřihlášeníPřihlášení

OII - dodělání zadního stěrače liftback

Cenová náročnost: cca 3000,-Kč.  (bez výměny zadního okna)

Časová náročnost: cca 6,5h (bez výměny zadního skla a sejmutí nárazníku)

Obtížnost montáže: 4 (1-10)

 

Autorem původního návodu je Cosby, já (rolbar) jsem jen návod opatřil podrobnostmi k montáži, originál najdete na: http://forum.octaviaclub.cz/index.php?showtopic=291


Před samotnou montáží je potřeba sehnat motorek stěrače s ramínkem, kryt na 5. dveře pro stěrač, hadičku na ostřik do 5. dveří a mezi nádobkou a svorkou v kufru, dále motorek s dvojvývodem, páčku pod volant, 3 sekce kabeláže (nejlépe vyndat na vrakovišti), cca 20ks zcukapásek a 3ks matek na upevnění motorku k 5. dveřím.

 (podmínkou je výměna zadního skla za sklo s dírou na stěrač)

 

Nejprve je potřeba si oddělat plasty interiéru z 5. dveří nejprve sejmeme spodní interiérový kryt, který drží na příchytkách 4ks, ale nejdříve je nutné sundat madlo na zavírání 1x torx, dále výjmout lem kolem okna, drží na 6ks příchytek, plus je potřeba vyšroubovat dva držáky na kryt zavazadelníku - plato a dva šrouby ve spodní části lemu, lem pak vycvakneme. Odcvakneme horní zadní lem u stropu, drží na 7 příchytkách, pak odstraníme L výplň zavazadelníku odšroubováním držáku na tašky a jedním šroubem v prostoru u zadního světla (je na něm věšáček), tahem výjmeme. L bok plata drží na 3ks křížových šroubů přístupných z kufru (skrz tento díl prochází bezpečnostní pás, tak jej nevyjmeme úplně, v této části auta nám zbyl už jen obklad C sloupku a ten odendáme vyšroubováním 2 torxů, jeden z nich je pod záslepkou (u vozidel s 6x airbagem je pod krytkou s nápisem AIRBAG), dál už jen zatáhneme, drží na 4ks příchytek.

Dále je potřeba vyjmout obložení L prahu + spodní obložení A B C sloupků, začíná se středovou částí a jejím vycvaknutím směrem nahoru, jako druhý díl vyjmeme zadní část, jež je upevněna 1x torx, 1x plastová matice a 4x příchytka. Přední část drží na 4x příchytka a 1x křížák v prostoru pod pákou na otevření zavazadlového prostoru.

Palubní desku rozebereme následovně, výjmeme kryt pojistek, obložení nad pedály, opatrně vycvakneme středové dekorační lišty v P a L od volantu, dím se dostaneme na šrouby, které drží L spodní obložení palubní desky 2ks, další 2ks jsou pod krytem pojistek a 1ks je v P pod volantem. (v tomto plastu je i diag. zásuvka, je potřeba jí vyndat).

Sejmeme volant (shodně jako u OI viz návod jak rozebrat interiér nebo návod jak dodělat palubní počítač), obložení volantové tyče drží na 3ks šroubů, rozebereme podvolantový modul, vyměníme páčku stěračů, nahradíme jí novou a vše zase složíme

Nyní protáhneme kabeláž s hadičkou od motorku L profilem 5. dveří a přes průchodku kolem C sloupku ke svorkám v kufru, vše přichytíme pomocí zcuka pásek ke stávající kabeláži. Od svorek v kufru kabeláž s hadičkou táhneme kolem L prahu až pod palubku, celou cestu přichytíme opět páskami. Hadičku ostřiku pak táhneme dírou v mezistěně do meziprostoru a dále kolem kabelového svazku k nádobce ( je potřeba sundat přední nárazník), zde vyměníme motorek.

U BSG najdeme svorkovnici T6a - černá a na ní zelenočervený a zelenobílý vodič na tyto vodiče připojíme vodiče stejné barvy z kabeláže, kterou táhneme od stěrače, černo fialový dotáhneme k pojistové skříni, kde jej zaústíme do pozice 41 a osadíme pojistkou 15A.

Pomocí diagnostiky změníme kódování podvolantové RJ a centrální RJ (OII používá takz, dlouhé kódování, které se rozkódovává pomocí programu Lcode - součástí placené a registrované verze VAG COM) 

Po odskoušení činnosti pak vše opět sesadíme

 

 

 díly potřebné pro montáž

 

 malý svazek do 5. dveří

 

 

 velký svazek do auta

 

 

 upevnění motorku a kabeláže na 5. dveřích

 

 protahování kabeláže profilem 5. dveří

 

 

 Páčky pod volantem

 

 

 BSG

 

 usazený stěrač

 

 v chodu

 

 

Autor návodu ani provozovatelé stránek nenesou žádnou odpovědnost za zveřejněný návod a realizaci podle něj. 

Za škody způsobené při montáži si nese odpovědnost ten, který montáž prováděl