Registrace do OCRegistrace do OC PřihlášeníPřihlášení

Operativní leasing od Škodovky i pro soukromníky?

Služba by fungovala stejně jako operativní leasing poskytovaný firmám. Uživatel by měl k dispozici nový vůz, za který by platil měsíční nájem. Po určité době by auto mohl odkoupit, nebo jej vrátit a vybrat si jiné auto. Podobně funguje například i zaměstnanecký leasing v rámci Škody Auto. Zaměstnanci si mohou některý z modelů automobilky pronajmout na 6 až 12 měsíců.

 

Automobilka počítá s několika variantami podle rozsahu poskytovaných služeb. Bude záležet na tom, zda si uživatel bude platit jen pronájem, nebo i servis, zimní obutí a podobně. Měsíční cena pronájmu by se mohla například u modelu Rapid pohybovat od pěti tisíc korun, u Octavie pak zhruba šesti tisíc. V počáteční nabídce mají být všechny modely mimo fabie, kterou letos čeká generační obměna. Služba by měla nabíhat postupně, zpočátku firma počítá řádově se stovkami zákazníků.

S operativním leasingem pro soukromníky podle informací iDNES.cz už nekolik let koketují velké leasingové společnosti na českém trhu. Pro skomírající trh s novými auty je to nová příležitost k oživení. O podobných formách prodeje aut uvažují i samy automobilky. Citroën chystá pro uvedení nového modelu C4 Cactus v celoevropském měřítku jakousi formu operativního leasingu, ve které má být zohledněno, kolik kilometrů uživatel s autem najede. Způsob financování podobající se operativnímu leasingu nabízí od letoška například Kia.

"V zahraničí je to běžné. Ale v Česku to bude zpočátku těžké," komentuje novou nabídku na trhu Radovan Mužík, odborník na operativní leasing ze společnosti Fleet Partners. "Lidé v Česku chtějí auto vlastnit a ne si ho jen pronajímat. Je to otázka psychologie," vysvětluje pro iDNES.cz. Obrazně to přirovnává k půjčovnám lyží: "Také trvalo vcelku dlouho, než se rozšířily."

"Pro mě je to dobrá nabídka. Už dlouho na takovou čekám," říká čtenář iDNES.cz Jan Špaček, který operativní leasing pro soukromníky vyhlíží už dlouho, a přidává svoji hrubou kalkulaci. Má desetileté benzinové MPV, kterým ročně najezdí 20 tisíc kilometrů s průměrně osmi až devítilitrovou spotřebou. "Na údržbě mě ročně stojí dvacet tisíc, ať se snažím sebevíc ušetřit," popisuje. "Když si koupím nové (vyhlédnutého má rapida - pozn. red.), spotřeba bude nižší a údržba je za 'nulu'. To je za pět let, což je běžná doba vlastnictví auta, ušetřených sto tisíc na servisu a na benzinu dalších odhadem padesát," vypočítává.

Zdroj dobrých ojetin

Zánovní vozy bude Škoda po návratu z operativního leasingu nabízet v rámci svého programu prodeje ojetých aut Škoda Plus. Ten v současnosti prodává okolo 25 tisíc aut ročně, ale firma chce prodej minimálně zdvojnásobit. Dá se čekat, že rozšíření nabídky na soukromníky citelně rozšíří nabídku ojetin z druhé ruky. U leasingových aut je pro následného kupce výhodou jasný původu vozu a servisní historie.

Škoda chystá také rozšíření nabídky služeb. Chce rovněž navrhnout pravidla, která by motivovala motoristy, aby se zbavovali neekologických vozidel. "Nevoláme po akcích, jako je šrotovné. Hovoříme o koncepčních věcech, které jsou dlouhodobé a jejich efekt se projeví za tři čtyři roky," uvedl ředitel prodejní organizace Škody Auto v ČR Luboš Vlček. Jako příklad uvedl možnost zrychleného odepisování aut, zvýhodnění ekologických aut v rámci silniční daně i pro soukromé osoby, systém motivačního odstupňování registračních poplatků nebo příspěvek na likvidaci autovraku.

DISKUZE ZDE >>>>>

Zdroj: http://auto.idnes.cz/operativni-leasing-skoda-0h2-/automoto.aspx?c=A140514_144843_automoto_fdv