Registrace do OCRegistrace do OC PřihlášeníPřihlášení

Originální rádia Škoda vs. 2 Din rádia

První autorádio bylo do osobního auta namontováno již v roce 1922 a tvořilo téměř třetinu celkové ceny vozu Ford T. Dnes, o téměř celé století později, je autorádio samozřejmou výbavou každého vozu. Rádio v autě tak dnes již nikoho nepřekvapí, pozornost je ale tomuto segmentu trhu s autodoplňky věnována značná. Autorádio, které má dnes již často podobu komplexního zábavního a informačního systému, je pro mnohé majitele a uživatele osobních aut jednou z nejdůležitějších částí jejich plechového miláčka a nespokojí se proto s průměrem. Často se tak stává, že tovární autorádio svému majiteli z nejrůznějších důvodů nevyhovuje. Dnes již ale autorádia naštěstí nepředstavují třetinu ceny z vozu a není tak problém nahradit originální model některým, který bude lépe vyhovovat potřebám a požadavkům majitele. A jak jsou na tom z tohoto pohledu vozy Škoda, s přehledem nejrozšířenější značky na našem trhu?

Originální autorádia ve vozech Škoda

V různých modelech mladoboleslavského výrobce se můžete setkat s různými typy autorádií. Patřit mezi ně mohou jak rádia s rozměrem 1din i systémy standardu a rozměru 2din. Příkladem mohou být např. autorádia Blues, která lze nalézt jak ve verzi 1din určené pro vozy Octavia II či Yeti, tak ve verzi 2din pro Octavie třetí generace. V současnosti však již u vozů Škoda převládají systémy typu Amundsen či Bolero velkými displeji. Např. systém Swing pro Škodu Rapid je ale i přes své celkové rozměry prodáván s relativně menším displejem. Výhodou originálních autorádií je stoprocentní kompatibilita se všemi ostatními systémy vozidla, včetně ovládání z volantu apod. Současně jsou tato rádia designově navržena tak, aby co nejlépe zapadala do interiéru vozu a celkové linie značky, to se týká např. i zeleného podsvícení atd.

Neoriginální 2din autorádia

I když systémy, se kterými vyjely vozy Škoda z bran továrny, mají určité výhody, velmi lehko se může stát, že majiteli vozu zkrátka vyhovovat nebudou. V takovém případě může přistoupit k výměně autorádia. Volba konkrétního modelu bude záviset na motivaci, proč k montáži nového modelu přistupuje. Tou mohou být (pomineme-li nefunkčnost) buď některé chybějící funkce či nespokojenost s designem. Trh může zajisté nabídnout dostatek autorádií, která budou požadavky zákazníka naplňovat lépe, ten si však musí dávat vždy pozor na potenciální problémy s kompatibilitou, ujistit se, že bude moci na daném typu využívat všech funkcí, které vozidlo poskytuje.Pro montáž pak bude prakticky vždy nutné pořídit redukční rámeček. Pustit se do ní může zákazník sám, v případě, že se nebude cítit příliš jistě, je však lepší svěřit svůj vůz a nové rádio do rukou zkušených profesionálů.

Komerční prezentace