Registrace do OCRegistrace do OC PřihlášeníPřihlášení

RECENZE : Octavia I 1,6 75kW

Minirecenze na Octavii Ambiente 1,6 75kW 2003

Nez zacnu, musim uvest malinke postrehy na motor 1,4 16V 55kW, jelikoz jsem se v nem parkrat svezl.

Muzu rici ze me nejslabsi sestra z rodu Octavii prijemne prekvapila. Motor po dosazeni cca 3 tis. otacek zacal slusne tahnout a to az do cca 5 tis. otacek, kdy byl jiz lehce hlucnejsi. Nejilnejsi bezturbova sestra ( vyjma 2,0 ) je na tom obdobne, motor ma však vetsi tah ve zmiňovaných otackach. Pro klidnejsi rodinou jizdu na kratsi ci městské vzdalenosti při vyuziti max. prostoru zavazadelniku v této tride naprosto postacujici automobil. Není to na zadne zavodeni, při podrazeni a sešlápnuti plynu se dalo i předjet (joke).

Nyni k me variante 1,6 ( 75 kW )!
Mam motor, ktery byl v roce 2001 prepracovan a byl zvysen jeho vykon o cely 1kW na 75kW ( starsi sestra 74kW ), aby splnoval normu EU 4. Udajne se u neho snizila i spotreba, ale dle meho ne o moc ( +- max 1l/100km ). Pravdou je, ze je to pouze osmiventil, 16V je pri vyssich otackach tizsi, ale tem motor pri seslapnuti proste jede. Je urceny jak pro klidne jezdeni s detmi a milenkami na vylety, tak i na nejakou tu ostrejsi jizdu. Je jasne, ze je to nesrovnatelne s 1,8T, ale tam je proste to pismenko T, coz je u auta znat. Dynamika vozu je dostacujici, pri pozadovanem vetsim tahu je nutno sice podradit na nizsi rychl. stupen, ale to si myslim neni zadny vetsi problem.

Co se tyce spotreby, jezdim s timto motorem prevazne po meste ( Praha ) a palubni pc mi na pamet 2 ( dlouhodoba spotreba ) ukazuje 7,4 l za posledni obdobi, coz je 3800km. Za Prahu vyjizdim zridka, mozna 1x v zime na hory a o prazdninach parkrat na chatu skoro kazdy rok po Cechach na dovolenou, jinak pouzivam automobil prevazne pro cesty do prace a nyni take pro prepravu zeny a male dceerky. S timto motorem se da jet za 5,4l/100km ( dle pal. pc ), coz je asi ma nejnizsi spotreba mimo mesto ( Praha - Lipno Nad Vltavou ) se zapnutou klimatizaci celou cestu, tak samozrejme i za 10l/100km kdyz chytnete traffic v centru. Takze se da rici, ze prednosti tohoto motoru je i spotreba.

Provedeni karoserie je pekne, auto neni nijak sci-fi a kdyz se na nej podivate za nekolik let, nezestarne vam v ocich.
Pokud se rozhodujete mezi starsim modelem ( 96 -1/2 roku 01 ), urcite se vyplati trosicku pridat, nejen kvuli motoru o 1 kW silnejsim, ale predevsim mluvim o novem vzhledu ( facelift - u ) predni a zadni casti automobilu, svetla, narazniky a take vnitrku vozu - pristrojova deska, tachometr,barvy potahu atd...
Zkratka a jednoduse, je pohlednejsi.

Kufr automobilu je naprosto fantasticky prostorny, napr. pro mlady par, ktery pocita do budoucna s potomkem, bude jiste potrebovat kocar a ten se do kufru vejde i kdyz tam v danou chvili prekazi pro nekoho nesmyslny bassovy reproduktor - tuba a prumeru 30cm a delky 70cm. Pokud se jede nekam na delsi cestu, treba na dovolenou ve 4, nemel jsem nikdy problem s tim, ze bychom se nevesli.

Jako kazde auto, ma sve mouchy, ale muzu rici, ze jsem spokojen s timto vozem, co se vzhledu a zpracovani tyce, ale pokud chcete auto, dynamicke auto, co vas nenecha ve stychu ani v plnem obsazeni a nalozenem kufru, volte pismenko T ci TDI, jelikoz zminovany motor v plnem obsazeni, ci vetsim zatizeni se rozjizdi delsi dobu.

Slysel jsem i nazory: Coze? 1,6 - ka? Tak s tim sme jeli a museli jsme to tlacit aby to vubec jelo apod. Takoveto KECY!! muze vypustit pouze nejaky clovek, co se rad posloucha...

 Dík patří Davonovi