Registrace do OCRegistrace do OC PřihlášeníPřihlášení

RECENZE : Octavia I TDi 81kW po 200.000 km

Škodu Octavia jsem si pořídil v roce 2009 z důvodu mnoha kladných recenzí, poměrně nízké spotřeby nafty, solidního vzhledu a minimální poruchovosti.

Značka: Škoda
Model: Octavia
Typ: 1,9 Tdi
Bližší označení: 81 kW
Karoserie: Hatchback
Obsah motoru: 1900
Palivo: nafta
Rok výroby: 2000
Typ řazení: manuální
Najeto km při koupi: 142000
Najeto km nyní: 198000
Koupen jako: Ojetý
Jak dlouho vůz využívám: 2 roky
Průměrná spotřeba: 5,1

 

Když jsem auto kupoval, ukazoval tachometr 142000km. Celá kastle, podvozek, motor i interiér tomuto nájezdu nasvědčovali. I když mi servis tvrdil, že je auto po výměně rozvodů, zajel jsem do dílny a nechal je překontrolovat. Podle zjištění techniků byly ještě původní... Takže na začátek jsem tedy nechal vyměnit rozvody (8000kč), olej (1200kč), náplň klimatizace (1000kč), filtry vzduchu, nafty, kabiny (+-1000kč) a začal jsem jezdit. Nejsem sice závodník, ale když jsem v jedné kritické chvíli potřeboval na trojku plný tah, motor skočil do nouzového režimu. Po výměně ventilu a hadiček (2500kč) bylo jasné, že je to turbína. Servis za ni chtěl nehorázné peníze, tak sem si ji sehnal na netu a v garáži sám vyměnil. Staré turbo se mi doslova rozpadlo v ruce. Praskla hliníková část turbíny. Vzhledově jsem měl pocit, že má nalítané min. 300000km. Po montáži nového turba dostal motor naprosto jinou dynamiku. Jen mě trápí vrzání kastle a padající ručičky na budících. Teď se chystám na výměnu brzd, už toho mají za sebou dost. Dál budu měnit čepy řízení, možná tlumiče, řada příjde i na váhu vzduchu atd. Zkušenost s provozem ve vyšším zatížení: několikrát jsem jel trasu dlouhou 400km s plně naloženým vozíkem s nádstavbou, spotřeba se v tomto režimu dle palubního počítače pohybovala kolem hranice 10,5l, noha nešla pod 3/4 plynu, jen stačilo držen motor stále na min 2500otáček a dokázel sem se udržet koloně bez ohledu na kopce. Na dálnicích je však cítit, že by se hodila šestka, aby se motor dostal do nižších otáček, ale to je z mého pohledu drobnost.
Spotřeba je víc než dobrá, po montáži nové turbíny jsem začal jezdit na MEŘO+VIF. (V zimě 50/50 s naftou.) Kvůli tomu dávám autu každou druhou nádrž co proto, aby mi nezatuhla regulace, nicménně si dlouhodobý průměr drží na 5,1l/100km dle PC. Olej měním po 12000km, během intervalu nedolévám, nějak není potřeba. Emise taky prošly (bez podplácení).
Na první auto jsem spokojen a výměnu zatím nechystám.

Autor : Patrik (Zlín)

Článek publikován s laskavým svolením serveru TipCars.com