Registrace do OCRegistrace do OC PřihlášeníPřihlášení

RECENZE : Škoda Octavia II 1,6 MPI 75 kW

Značka: Škoda
Model: Octavia
Typ: II.
Bližší označení: II.
Karoserie: hatchback
Obsah motoru: 1,6 MPI 75 kW
Palivo: benzin
Rok výroby: 2005
Typ řazení: manuální
Najeto km při koupi: 0
Najeto km nyní: 150 000
Koupen jako: nový
Jak dlouho vůz využívám: 3
Průměrná spotřeba: 8
Poruchy: žádné, jen údržba
Předchozí vozidlo:  

Auto používám jako služební. Motor je základní 1,6 MPI 75 kW. Občas se svezu i v jiných, stejných octaviích II ve firmě. Hned na začátek bych řekl, že škodovka skočila oproti první generaci někam úplně do jiné dimenze. Jak co se týče vzhledu, vlastností vozu a kvalit, tak bohužel i cenou. Jen ty motory zůstaly stejné. Teď už se konečně modernizují.


Poruchy
S autem jezdí více lidí (každý vyznává jiný styl). Vzhledem k záznamům, které vedeme, vím, že za 3 roky provozu a 150 000 najetých kilometrů nemělo žádnou zásadní poruchu. Jen výměny žárovek, náplní, brzd a podobně. Kolem 90 000 kilometrů sice někteří akčnější řidiči slyšeli různé zvuky, ale já i po jízdách po nich neslyšel nic, a to platí pořád. Tak spíš některým kolegům pískalo v uších. Občas postraší jen nějaká kontrolka na palubní desce, která se záhadně rozsvítí a po opakovaném nastartování zhasne. Ale tohle se děje tak 2x do roka. Tzn. dle mé zkušenosti je to auto neporuchové!

Motor
Motorizace 1,6 (75 kW) mile překvapí, ale nenadchne. Tzn. do 100 km/h to docela táhne. Pokud není auto naložené a motor vytočený, pak už se tomu moc nechce. Hlavně pružné zrychlení není nic moc. Spíš nic, než moc. Ale klidnějším řidičům to musí stačit, zas tak líné to není, s klidnou nohou se s tím dá jezdit za 7 litrů benzinu a nejste šneky provozu. Jinak normální spotřeba, při svižnější jízdě, se pohybuje kolem 8 litrů. Dá se jet i za 12 litrů, a to neřadíte 5ku. Prostě je to auto na normální ježdění, žádné zavodění. Motorizaci 1,4 do těchto aut opravdu nechápu. Myslím, že hodně řidičů čekalo na 1,8, která je konečně v nabídce.

Jízdní vlastnosti
Můj dojem: 7 z 10. S autem jsem neměl žádný problém, vždy jsem zatím zabrzdil, vybral zatáčku a rozjel se. Měl jsem sice trochu obavu z většího auta… Se svými 165 centimetry mám raději menší vozy. Ale zvykl jsem si rychle. Posilovač je akorát. Jen mi u škodovek dělá problém si zvyknout na citlivě reagující pedály a řazení zpátečky. Systému u VW jsem opravdu nepřišel na chuť a už chápu, proč někteří řidiči skončí v řece (dopředu) v domnění, že couvají. Vadí mi to o to víc, protože ostatní stupně jdou řadit bez problémů.

Dojmy
Jak už jsem psal, zvykl jsem si rychle. Vadí mi chybějící stěrač zadního okna. Jak už tu nedávno někdo zmiňoval, špiní se zpětná zrcátka. Schod v kufru. U kombi opravdu neomluvitelné.
Vím, že větší kolegové se cítí za volantem trochu stísněně, a to díky středovému panelu, já zase trochu zapadle. Ale to přisuzuji spíše své výšce. V mondeu jsem se cítil podobně.
Nevím, jak u jiných octavií II, ale u té, co jezdím, jde strašně obtížně otevřít kapota motoru. Malý sice jsem, ale slabý ne, a když jsem chytl výkyvné táhlo a opřel se do něj vší silou zapřený nohou, tak teprve povolilo. Žena to nemá šanci otevřít.
Okna, pokud jsou jen trochu špinavá, strašně skřípou při stahování. Knoflík ruční brzdy máme podložený tvrdým papírkem, aby nedrncal, a madla dveří vypadají jak po náletu smirkového papíru. Plast se na nich loupe a jsou tam rýhy od prstýnků. Tady se šetřilo na materiálu a je to škoda.
Sedadla jsou pohodlná, dobře seřiditelná, za to dávám +. Co se týče exteriéru, každý podle svého vkusu. Osobně se mi líbí hodně přední část, zadek už je takový suchý…

Závěr
Celkově bych řekl, že Škoda Octavia II je hodně dobré auto. Bohužel s nic moc motory (až na pár) a nekřesťanskou cenou. Zase se ale nekazí, jízdní vlastnosti jsou OK, bezpečnost taky. Jen diesel bych nevzal, máme tu i pár "ropáků" a ten dým z výfuku za zvukové kulisy stáda zetorů mě značně odrazuje. Jen spotřebu má dobrou. Škoda těch chybek v interiéru a hlavně té ceny, jinak by to bylo dobré auto do rodiny a ne jen do firem.

Článek publikován s laskavým souhlasem serveru www.TipCars.com

Klady Zápory
prostornost  zbytečné nedostatky interiéru 
spolehlivost  pružnost motoru 
ovladatelnost  cena 
subjektivní pocit z vozu 

schod zavazadelníku