Registrace do OCRegistrace do OC PřihlášeníPřihlášení

ŠKODA Economy Run 2015 - Reportáž, výsledky

Závod ŠKODA Economy Run je rozdělen do pěti objemových tříd. Účastníci jsou hodnoceni dle nejnižších dosažených emisí CO2, získaných přepočtem z celkové spotřeby paliva. Pořadatel kromě toho zohledňuje i průměrnou dosaženou rychlost a rozdíl mezi skutečnou a normovanou spotřebou. Při identických emisích CO2, resp. stejné spotřebě paliva, rozhoduje vyšší průměrná rychlost, resp. větší zdvihový objem motoru.

Pro měření spotřeby paliva se používá elektronický diagnostický přístroj. Ten zjistí, kolik benzinu nebo nafty se v nádrži nacházelo před jízdou a po ní. Rozdíl mezi oběma naměřenými hodnotami udává přesnou spotřebu. Letošní novinkou je i jiný systém přípravy vozu, při kterém je, nad pravidly stanovenou polovinu nádrže, dotankováno ještě 10 litrů paliva, tzv. virtuální přídavná nádržka. Ta při finálním měření zpřesňuje získané hodnoty.

OctaviaClub měl zastoupení tří posádek:
- Posádka č.1: Vittorio a Míša : Octavia III 2.0 RS TDI CR v kategorii velkých naft D3000 a kategorii MEDIA
- Posádka č.2: Chjetjov a Míša : Octavia II 1.9 TDI PD v kategorii velkých naft D3000 a kategorii MEDIA
- Posádka č.3: Pawouk01 a Stanmar : Octavia II 1.4 TSI v kategorii velkých benzínů B3000

Základní údaje:
- Celková délka trasy: 315 km
- Celkový počet posádek : 52
- Celkový čas nutný k projetí : 350 +- 5 min

Fotografie trasy:
trasa skoda economy run 2015

Report Posádky č.1
Začátek probíhal klasicky technickou přejímkou vozidel v servisním centru ŠKODA v Kosmonosech. Při přejímce prošly všechny naše posádky v pohodě až na RSo, které muselo vyjet část nádrže. Objeli jsme tedy Průmyslovou ulici k R10 několikrát tam a zpět, abychom se pak u další kontroly dozvěděli, že máme v zadní levé pneumatice obří šroub. Následovala tedy blesková návštěva místní pobočky servisu BestDrive a skvělá práce mechaniků, kterým se pneumatiku podařilo opravit. Tímto jim ještě jednou děkujeme za záchranu naší účasti.

Na trať jsme tedy úspěšně vyrazili se startovním číslem 19 a dali si jako cíl hodnotu 4,0 L / 100 km. Normovaná spotřeba naftového RSa se systémem Start/Stop (který máme trvale vypnutý) je pouhých 4,6 L / 100 km, naše dlouhodobá je ovšem 5,9 L / 100 km. Prvních cca 30 km jsme se nemohli dostat pod 5,0 L a přičítáme to především předchozím sprintům k R10 a zpět z důvodu snížení hladiny paliva v nádrži. Aplikovali jsme rady získané vloni od Honzy Bezděky z www.jezdim-usporne.cz a spotřeba začala pomalu klesat. Nevýhodou RSa, o které jsme samozřejmě věděli a počítali s ní, byly pneumatiky o šíři 225, které i při plachtění z mírného kopce auto zpomalovaly. Na každém klesání se tak za nás pověsila druhá clubová posádka jedoucí na balónech o šířce 195.

Přibližně po 60 km první etapy, která měla stejně jako vloni svůj cíl u závodu ŠKODA ve Vrchlabí, jsme se spotřebou oscilovali mezi 4,0 a 4,2 L / 100 km a věděli jsme, že pod 4,0 L to bude hodně těžké. Také terén trasy s neustálým stoupáním nenasvědčoval, že by se na tomto údaji mělo něco výrazně změnit. Největší počet kopců však přišel při trase Jablonec n.N. > Tanvald. V této části trasy jsme stoupali do kopců rychlostí max 60 km/h a ukazatel okamžité spotřeby se neustále tlačil k desítce. Do cíle první etapy jsme dorazili i díky několika semaforům u vyfrézovaných úseků se 4 minutovým zpozděním proti plánu. Jelikož tolerance dojezdu do cíle celého závodu je 5 minut, věděli jsme, že musíme v druhé etapě ztrátu dohnat a lehce přidat.

Druhá etapa byla ve znamení frézování silnic a semaforů, které potrápily hodně posádek. My jsme na nich nabrali "jen" 7 minut ztrátu, tedy jsme byli celých 12 minut proti vlastnímu plánu a časování. Lehce jsme tedy přidali především v úsecích z Nové Paky do Jičína a z Jičína směrem na Boleslav, což se nám nakonec podařilo a penalizaci jsme se vyhnuli. Vyhnuli jsem se i penalizaci za příliš rychlou jízdu, která nám vloni pro změnu neunikla.

Po dojetí všech posádek jsme si zkrátili čekání na výsledky a slavnostní ceremoniál doplněním tekutin a živin v Servisním centru Kosmonosy.

Gratulujeme vše oceněným posádkám a především Pawoukovi se Stanmarem za obhajobu 3.místa v kategorii B3000 a ke 3.místu Chjetjovovi s Míšou v kategorii MEDIA.

Děkujeme organizátorům za skvělou přípravu akce a další rok rozhodně znovu dorazíme. Jakými auty však pojedeme se nechte překvapit. Možná to nebudou Octavie :)

Finální výsledek posádky č.1. :
- Celkové umístění : 37.místo (z 52) / CO2 102.96 g/km
- Umístění v kategorii MEDIA : 7. místo (z 19)
- Umístění v kategorii D3000 : 12.místo (ze 13)
- Celková průměrná spotřeba : 3,9 L / 100 km dle diagnostiky (zlepšení oproti normě 15,2%)
- Celková průměrná rychlost : 54,54 km/h

Finální výsledek posádky č.2. :
- Celkové umístění : 42.místo (z 52) / CO2 108.24 g/km
- Umístění v kategorii MEDIA : 3. místo (z 19)
- Umístění v kategorii D3000 : 8.místo (ze 13)
- Celková průměrná spotřeba : 4,1 L / 100 km dle diagnostiky (zlepšení oproti normě 22,6%)
- Celková průměrná rychlost : 55,01 km/h

Finální výsledek posádky č.3. :
- Celkové umístění : 44.místo (z 52) / CO2 111.84 g/km
- Umístění v kategorii B3000 : 3.místo (ze 6)
- Celková průměrná spotřeba : 4,8 L / 100 km dle diagnostiky (zlepšení oproti normě 23,8%)
- Celková průměrná rychlost : 54,22 km/h

KOMPLETNÍ VÝSLEDKY NALEZNETE NA ECONOMYRUN.CZ