ŠKODA představila oficiální informace a fotky variant SCOUT a SPORTLINE od svého největšího SUV modelu. Dočkáme se časem i RS?
ŠKODA KODIAQ SPORTLINE
Individuální úpravou exteriéru a interiéru zdůrazňuje zejména agilitu a dynamiku. Nová varianta modelu kombinuje svébytné charisma s řadou univerzálních předností vozu ŠKODA KODIAQ, jehož délka činí 4,70 m a který i ve sportovně laděné variantě nabízí až sedm míst k sezení a největší interiér i zavazadlový prostor ve své třídě. Vzhled nového všestranného vozu odráží designovou identitu značky a přináší vyváženou kombinaci emocí a racionality. Nová ŠKODA KODIAQ SPORTLINE kromě toho klade důraz také na intenzivní potěšení z jízdy.
Dynamický vzhled zvýrazňují černé designové prvky
Černě lakovanými prvky karoserie a speciální výbavou zvýrazňuje ŠKODA KODIAQ SPORTLINE své dynamické zaměření. Maska chladiče, střešní nosiče, kryty vnějších zpětných zrcátek a rámečky kolem bočních oken jsou černé. Sklo pátých dveří a boční skla od sloupku B dozadu mají standardně vyšší stupeň tónování. Pohledu zezadu dominuje tenká stříbrná lišta, integrovaná ve spodní části nárazníku.
Pro boční siluetu každého vozu ŠKODA KODIAQ jsou charakteristické krátké převisy, rychle klesající a konturou D-sloupku opticky prodloužená linie střechy a ustupující záď. V případě vozu ŠKODA KODIAQ SPORTLINE jsou boční ochranné lišty lakované v barvě vozu. Vůz má v sériové výbavě devatenáctipalcová kola z lehkých slitin ve speciálním designu. Volitelně jsou k dispozici i kola dvacetipalcová. Na předních blatnících je umístěna plaketa s označením modelu.
Výbava modelu ŠKODA KODIAQ SPORTLINE
ŠKODA KODIAQ SPORTLINE má ve výbavě sportovní sedadla (u řidiče elektricky nastavitelné a s pamětí) s potahem z materiálu Alcantara a stříbrným stehem. Sportovní charakter zvýrazňuje multifunkční volant, který je stejně jako hlavice řadicí páky potažen kůží, hliníkové kryty pedálů a také nové ukazatele přetížení, plnicího tlaku turbodmychadla, aktuálního výkonu motoru, teploty oleje a chladicí kapaliny, které může posádka sledovat na displeji.
Součástí obsáhlé standardní výbavy je i volba jízdního profilu (Normal, Sport, Eco, Comfort, Individual, Snow), ovlivňující řízení, odezvu plynového pedálu, automatické převodovky, řízení a klimatizace. Kromě toho má ŠKODA KODIAQ SPORTLINE v sériové výbavě například elektricky nastavitelná a sklopná vnější zpětná zrcátka s automatickým stmíváním, pamětí a funkcí Boarding Spot (světlo ve vnějším zpětném zrcátku osvětlující nástupní prostor), vnitřní zpětné zrcátko s dešťovým senzorem a funkcí automatického stmívání, displej Maxi DOT, LED-ambientní osvětlení interiéru v deseti odstínech, logo KODIAQ na prahových lištách, dekor interiéru ve stylu „Sport“, dekorační interiérové prvky z materiálu Alcantara a koberečky se stříbrným stehem.
Nabídka motorů
ŠKODA KODIAQ SPORTLINE je v nabídce se dvěma benzinovými a dvěma naftovými motory:
- 1,4 TSI 110 kW (150 k) DSG/MP 4×4/DSG 4×4, maximální rychlost 197 km/h, 0-100 km/h za 9,8 s, kombinovaná spotřeba 6,8 l /100 km, 153 g CO2/km
- 2,0 TSI 132 kW (180 k) DSG 4×4, maximální rychlost 207 km/h, 0-100 km/h za 8,0 s, kombinovaná spotřeba 7,3 l/100 km, 168 g CO2/km
- 2,0 TDI 110 kW (150 k) DSG/MP 4×4/DSG 4×4, maximální rychlost 197 km/h, 0-100 km/h za 9,5 s, kombinovaná spotřeba 5,3 l /100 km, 139 g CO2/km
- 2,0 TDI 140 kW (190 k) 4×4, maximální rychlost 210 km/h, 0-100 km/h za 8,9 s, kombinovaná spotřeba 5,7 l /100 km, 150 g CO2/km
Systém pohonu všech kol
ŠKODA KODIAQ SPORTLINE je dodávána standardně s pohonem všech kol. Systém pohonu všech kol pracuje rychle a inteligentně, jeho řídicí jednotka permanentně propočítává optimální hnací moment pro zadní nápravu. Za běžného provozu, zejména při nízkém zatížení nebo při brzdění motorem, posílá řídicí jednotka maximum hnacího momentu na kola přední nápravy, čímž snižuje spotřebu paliva.
Jízdní vlastnosti
Volitelně je ŠKODA KODIAQ SPORTLINE k dispozici s adaptivním podvozkem DCC (Dynamic Chassis Control). Elektronicky regulované tlumiče může řidič nastavit v režimech Comfort, Normal, Sport.
Pohon všech kol zajišťuje nejen lepší trakci při sportovní jízdě, ale příznivě se projeví také při jízdě s přívěsem. S touto technikou je SUV dobře připraveno i na jízdu na nezpevněných komunikacích. Se světlou výškou 194 mm dobře překonává i větší nerovnosti. Jeho přechodový úhel činí 19,7 stupňů, přední a zadní nájezdové úhly díky krátkým převisům vykazují hodnoty 22,0 a 23,1 stupňů.
ŠKODA KODIAQ SCOUT
S délkou 4,70 metru, až sedmi místy k sezení a největším interiérem i zavazadlovým prostorem ve své třídě oslaví ŠKODA KODIAQ SCOUT svou ostře sledovanou světovou premiéru. Design odráží výtvarnou identitu značky a představuje směs emocionality i racionality. ŠKODA KODIAQ SCOUT se svými svébytnými identifikačními znaky vyzařuje robustnost a sílu.
Design – stříbrná barva jako výraz silného charakteru
Vedle specifických ochranných prvků na obou náraznících je ŠKODA KODIAQ SCOUT vybavena skly s vyšším stupněm tónování od sloupku B dozadu. Stříbrné prvky zvýrazňují mohutný vzhled a robustní charakter nového velkého SUV české automobilky. Sebevědomý design vozu podtrhují také standardně dodávané Full LED přední světlomety a mlhovky.
Maska chladiče je zasazena do stříbrného rámečku. Ve stejném odstínu jsou provedeny i střešní nosiče, kryty vnějších zpětných zrcátek, rámečky kolem bočních oken a přední i zadní ochranné prvky pod nárazníky, opticky rozdělené na tři části.
Pro boční siluetu vozu ŠKODA KODIAQ jsou charakteristické krátké převisy, rychle klesající a konturou D-sloupku opticky prodloužená linie střechy a ustupující záď. ŠKODA KODIAQ SCOUT je kromě toho vybavena devatenáctipalcovými koly, speciálně navrženými pro tuto variantu. Na předních blatnících a na víku odkládací schránky před sedadlem spolujezdce je plaketa s označením modelu.
Výbava
Také výbava, vycházející z výbavového stupně Ambition, a uspořádání interiéru jsou střiženy na míru robustnímu charakteru vozu. ŠKODA KODIAQ SCOUT má v sériové výbavě funkci Offroad, která stisknutím tlačítka mění režim fungování pohonu 4×4, dále paket pro špatné cesty s ochranou motoru a dalších důležitých součástí pod podlahou vozu a parkovací senzory vpředu i vzadu.
Velkorysá sériová výbava zahrnuje standardně také volbu jízdního profilu (Normal, Sport, Eco, Comfort, Individual, Snow), ovlivňující reakce motoru, automatické převodovky, posilovače řízení, klimatizace a případně adaptivního podvozku DCC. Režim Snow přizpůsobuje funkci systémů ABS, ASR, ACC (pokud je součástí výbavy) a řídicí jednotku motoru dle konkrétních podmínek zasněžené nebo kluzké vozovky.
V interiéru je vůz vybaven multifunkčním volantem, ambientním LED-osvětlením v deseti odstínech, infotainmentem Bolero s osmi reproduktory, sedadly, potaženými materiálem Alcantara s logem KODIAQ, výplněmi dveří v dekoru Alcantara, pedály z ušlechtilé oceli, textilními koberečky a logem KODIAQ na předních prahových lištách. Komfort posádky vylepšuje elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, bezklíčkový systém KESSY, přehledný barevný MaxiDOT displej a parkovací Rear View Camera.
Nabídka motorů
Jako pohonné jednotky jsou v nabídce dva benzinové a dva naftové motory:
- 1,4 TSI /110 kW (150 k) 4×4, maximální rychlost 197 km/h, 0-100 km/h za 9,8 s, kombinovaná spotřeba 6,8 l /100 km, 153 g CO2/km
- 2,0 TSI /132 kW (180 k) 4×4, maximální rychlost 207 km/h, 0-100 km/h za 8,0 s, kombinovaná spotřeba 7,3 l/100 km, 168 g CO2/km
- 2,0 TDI /110 kW (150 k) 4×4, maximální rychlost 197 km/h, 0-100 km/h za 9,5 s, kombinovaná spotřeba 5,3 l /100 km, 139 g CO2/km
- 2,0 TDI /140 kW (190 k) 4×4, maximální rychlost 210 km/h, 0-100 km/h za 8,9 s, kombinovaná spotřeba 5,7 l /100 km, 150 g CO2/km
Pohon 4×4
Srdcem pohonu 4×4 je elektronicky řízená lamelová spojka, která je v zájmu optimálního rozložení hmotnosti umístěna bezprostředně před zadním diferenciálem, tedy na konci kardanové hřídele. Systém pohonu všech kol pracuje rychle a inteligentně, jeho řídicí jednotka permanentně propočítává optimální hnací moment pro zadní nápravu. Za normálního provozu, zejména při nízkém zatížení nebo při brzdění motorem, posílá řídicí jednotka maximum hnacího momentu na kola přední nápravy, čímž snižuje spotřebu paliva.
Jízdní vlastnosti v terénu
ŠKODA KODIAQ SCOUT se i mimo zpevněné cesty cítí jako doma. Se světlou výškou 194 mm dobře překonává i větší nerovnosti. Jeho přechodový úhel činí 19,7 stupně, díky krátkým převisům vykazují hodnoty předního a zadního nájezdového úhlu 22,0, resp. 23,1 stupně. Sériové dodávaný paket pro špatné cesty chrání před poškozením motor, podlahu a různá pod ní uložená vedení a kabely.
Tam, kde silnice končí, může řidič jednoduchým stisknutím tlačítka navolit režim Offroad. Na přání dodávané tlumiče DCC odpovídajícím způsobem upraví charakteristiku a mírně se zpomalí reakce plynového pedálu. Protiblokovací systém ABS se nastaví tak, aby využil tzv. klínového efektu, tj. delším blokováním brzděného kola si před sebou nahrne materiál a tím vytvoří klín. Pro zlepšení trakce v režimu Offroad dovoluje systém ASR určitý prokluz a elektronická uzávěrka diferenciálu EDS reaguje rychleji. V případě potřeby se aktivuje asistent pro rozjezd do kopce, resp. asistent pro sjíždění svahu, který samočinně udržuje konstantní rychlost vozu zvolenou řidičem.
—————————————————
Asistenční systémy pro oba modely
Se širokou nabídkou asistenčních systémů definují všechny varianty modelu
ŠKODA KODIAQ nová měřítka ve své třídě. K novinkám patří asistent pro couvání s přívěsem, Blind Spot Detect (varuje před vozy v mrtvém úhlu) a Rear Traffic Alert (sleduje např. při couvání z parkovacího místa provoz za vozidlem a vedle něj). Crew Protect Assist (při hrozbě nehody mj. zavře okna a střešní okno a předepne bezpečnostní pásy na předních sedadlech) je propojen s vylepšeným systémem Front Assist včetně funkce nouzové brzdy City a prediktivní ochrany chodců.
Funkce parkovacího asistenta byly dále zdokonalené. Novinkou pro značku ŠKODA je rovněž systém Area View: Díky širokoúhlým objektivům v kamerách, snímajících okolí vozu a instalovaných na přídi i zádi vozu a v krytech vnějších zpětných zrcátek, se na palubním monitoru zobrazuje řada pohledů na bezprostřední okolí vozu. Je mezi nimi i virtuální pohled shora a 180stupňové záběry na oblast přídě a zádě. To usnadňuje řízení vozu v nepřehledných situacích nebo v náročnějším terénu.
Infotainment a ŠKODA Connect pro oba modely
Na palubě vozu ŠKODA KODIAQ najdeme všechny moderní systémy infotainmentu tohoto nového velkého SUV. Kapacitní dotykové displeje jsou provedeny v Glass designu. Vrcholný infotainmentový a navigační systém Columbus disponuje displejem s úhlopříčkou 9,2 palce, k dispozici je WLAN-Hotspot a LTE-modul. V sériové výbavě je ŠKODA Connect – Care Connect, jejíž součástí je kromě proaktivního servisu a vzdáleného přístupu také automatické tísňové volání eCall. Moderní infotainment s navigacemi pak ideálně doplňují online mobilní služby ŠKODA Connect – Infotainment Online. Služby ŠKODA Connect tak definují nová měřítka v oblasti navigace, zábavy i asistence a lze je konfigurovat dokonce pomocí domácího počítače nebo mobilní aplikace.
Světová premiéra na autosalonu v Ženevě
Svůj debut budou mít ŠKODA KODIAQ SPORTLINE a SCOUT na Mezinárodním autosalonu v Ženevě v březnu 2017. ŠKODA představí novou modelovou variantu svého velkého SUV i celou řadu dalších novinek v hale 2 v prvním patře výstaviště Palexpo. Expozice je pro veřejnost otevřena od 9. do 19. března 2017.
Napsat komentář