Registrace do OCRegistrace do OC PřihlášeníPřihlášení

TEST ADAC 2012 : Nejlepší zimní pneumatiky 205/55 R16

Zima je tady a to znamená přezutí vaší Octavie na zimní pneumatiky. Víte, jaké pneumatiky jsou nejlepší? A které naopak zcela selhaly a byly označeny za nebezpečné? Podíváme na žebříček nejlépe hodnocených pneu na základě výsledků německého autoklubu ADAC.

V období od 1. listopadu do 31. března budou muset být vozidla vybavena zimními pneumatikami, pokud se na silnici vyskytuje led, námraza nebo souvislá vrstva sněhu, popřípadě se dá předpokládat, že tyto podmínky nastanou během jízdy (doporučuje se přezout na zimní obutí, pokud teploty dlouhodobě klesnou pod sedm stupňů Celsia, neboť letní pneumatiky při této teplotě nefungují, jak by měly).

 

Nejlépe hodnocené pneumatiky na nižší a střední třídu
- testovány pneu o rozměru 205/55 R16 (např.: Škoda Octavia, Škoda Superb, Volkswagen Passat, Renault Mégane)

název  Continental WinterCont. 850 Michelin Alpin A4 Dunlop SP Winter Sport 4D  Goodyear UltraGrip 8 Nokian WR D3
cena za sadu 9 200 Kč 10 000 Kč 9 200 Kč 9 600 Kč 8 000 Kč
sucho 2,4 2,2 2,5 2,5 2,5
mokro 2,3 2,4 2,2 2,1 2,5
sníh 1,9 2 2,3 2,3 2,3
led 2 2,1 2,4 2,3 2,4
hluk 3,2 3,7 3,2 3,5 3,6
spotřeba 1,4 1,9 1,9 2,2 2,3
opotřebení 1 1 2,3 2 2,5
celková známka 2,1 2,1 2,3 2,3 2,5
 - pneumatiky Continental WinterCont. 850 vynikají především v nízké spotřebě a opotřebení, jsou výborné na sněhu i ledu

 - Michelin Alpin A4 jsou také výborné na sněhu, ledu i suchu, vykazují nízké opotřebení
 - pneumatiky Dunlop SP Winter Sport 4D jsou velmi vyvážené, vynikají na sněhu i mokru
 - pneumatiky Goodyear UltraGrip 8 vynikají na mokru i sněhu
 - Nokian WR D3
jsou vyvážené pneu, jež jsou velmi dobré především na sněhu

Německý autoklub ADAC známkuje jednotlivé pneumatiky na pětibodové škále (1 je nejlepší, 5 nejhorší). Na jedničku dosáhne jen málokterá pneumatika. Ty pneu, které dosáhly v celkovém hodnocení známky dva nebo tři, autoklub doporučuje řidičům. Do testů byly vybírány rozměry nejprodávanějších pneumatik. Výsledky lze však převést i na pneumatiky se šířkou o deset milimetrů větší nebo menší. Pokud jste svůj rozměr nenašli, nezoufejte. Obecně totiž platí, že kola jednoho typu, která skončila v testu výborně, většinou nezklamou ani v jiných rozměrech.

zimni pneu

Pneumatiky byly testovány na různých površích. Třicetiprocentní podíl na celkovém hodnocení má test na mokré silnici, dvacetiprocentní na sněhu, patnáctiprocentní na suché vozovce, desetiprocentní podíly připadají na led, spotřebu paliva a opotřebení pneu. Nejmenší vliv na celkový výsledek má hluk – pětiprocentní.

Prozměnu nejhůře hodnocené pneumatiky si ukážeme v dalším článku - ve středu.

Autor: Lucie Osmanská, ojeteauto.cz; ADAC.de, foto ŠKODA