Registrace do OCRegistrace do OC PřihlášeníPřihlášení

TEST: Fabia II RS

Díky Autosalonu Klokočka, jsme dostali exkluzivní možnost vyzkoušet si Fabii RS 2. generace. Je pátek odpoledne a já přebírám klíče od zelený mršky bohužel už na zimních plecháčích, což z ní dělá opravdu nenápadný auto. Sedám za volant se skromným plánem odvést auto domů a připravit se na druhý den na výlet do Německa, abychom Fabku pořádně protáhli. Na automatu DSG rovnou volím režim S a vyrážím… Chuť malé čtrnáctistovky jít do otáček je neskutečná a při ostřejším sešlápnutí plynu mám problém udržet volant v přímém směru. Obyčejná 20 kilometrová cesta přes zasekanou Prahu se tak stává opravdovou zábavou hlavně na semaforech.

Druhý den vyrážíme směr Neměcko, při plynulé dálniční jízdě kolem 120 hm/h si díky 7° DSG bere Fabka něco kolem 6,5 litrů Naturalu 98. Při hodně hrubé jízdě to může být ale až 14 litrů, to je ale u těchto dvakrát přeplňovaných motorů známá věc. Díky kombinaci turba a kompresoru je tah příkladně plynulý až do červeného pole. Vytáčet motor a přeřazovat pádly je prostě radost, obzvlášť v zatáčkách kolem Grabštejna kudy vede naše cesta. Naplno využívám všech 180 koní, zimní 15“ sice kvílí, ale drží příkladně stopu i díky elektronickému přednímu diferenciálu XDS.

Co mi na autě vadí, je fádnost interiéru, kromě loga na volantu, černého stropu a sportovních sedaček tu není nic. Při jízdě po dálnici se kolem 100 km/h začíná projevovat aerodynamický hluk od strmých předních A sloupků, což je velká škoda. A další věc spojená s karoserií vozu a to je zvuk při zavírání jakýchkoliv dveří. Ten je totiž úplně stejný jako u Fábie v nejhorší výbavě, na mě moc plechový u auta za bezmála půl milionu korun.

Co se mi naopak velmi líbí je motor, naladění podvozku, který není přehnaně tvrdý, ale vysokou karoserii nepustí do velkých náklonů. Příjemným překvapením byla rovněž automatická převodovka, která mi k takovému autu moc nesedí, ale po těch cca 600 km za jeho volantem jsem si jí zamiloval, stejně jako zvuk linoucí se z výfuku.

V porovnání s benzínovou Octavií RS 2. generace mi přijde zábava za volantem ještě trochu vyšší. Fabie je prostě menší a její limity se dostaví mnohem dříve než u Oktávky a to mě na ni baví, řidič s ní musí prostě pracovat a předvídat. Jednoznačně doporučuju se svézt s touhle malou motokárou…

Upozornění: síla motoru v kombinaci s DSG je silně návyková i pro ženy :-)

Za zapůjčení Fabie RS děkujeme Autosalonu Klokočka Centrum a.s.

Fabia RS1Fabia RS2 

 Fabia RS3

Fabia RS4

Fabia RS5

Fabia RS6