Registrace do OCRegistrace do OC PřihlášeníPřihlášení

Aktuální nabídka agregátů pro Octavii

Není tomu tak dávno, co se česká verze škodováckého konfigurátoru dočkala novinky v podobě motoru 1.5 TSI pro nejprodávanější model Škodu Octavii. Tento agregát nahradil svého čtrnáctistovkového předchůdce. Nabídka motorů pro Octavii je hodně závislá na zvolené výbavě. Nejslabší možný motor, který si lze do vozu nakonfigurovat, je litrový tříválec TSI o výkonu 85KW. Opakem je pak dvoulitrové TSI s hodnotou 140KW (resp. 180KW u modelu RS). U dieselových agregátů lze vybrat mezi šestnáctistovkou a dvoulitrem o různých výkonech a typech převodovky. Pojďme si nyní nabídku kompletně představit.

BENZÍNOVÉ AGREGÁTY

1) 1.0 TSI 85KW

Je to již nějaký ten pátek, co se u nejprodávanějšího modelu automobilky můžeme setkat s litrovým tříválcem TSI. Škodovka s touto novinkou přišla v roce 2016 a jednalo se o náhradu za předchozí 1.2 TSI. Oproti svému předchůdci má motor lepší zrychlení, nižší hmotnost a dosahuje lepších hodnot ohledně spotřeby.

Litrový agregát je v současné době jeden ze tří benzínových motorů, které se do Octavie nabízí. I přes počáteční nedůvěru v tento motor do vozidla velikosti Octavie se v nabídce ustálil a těší se zájmu ze stran kupujících. Dlouhodobé zkušenosti řidičů poukazují na dobré dynamické vlastnosti a povedené je i spojení tohoto agregátu s automatickou převodovkou DSG. Z výtek vůči motoru můžeme jmenovat celkem rapidní zhoršování dynamiky jízdy při postupném zvyšování zátěže.

V nabídce konfigurátoru je možné tento motor zakoupit s výbavami Active, Ambition a Style. U všech jmenovaných lze tak učinit s manuální šestistupňovou převodovkou, u posledních dvou pak ještě s automatickou sedmistupňovou.

2) 1.5 TSI 110KW

Nástupce „čtrnáctistovky“, který má však se svým předchůdcem téměř totožná čísla. Maximální rychlost zůstala stejná, zrychlení na stovku opravdu jen mírně v neprospěch 1.5 TSI a průměrná spotřeba na sto lepší o pár desetin. Novinkou u tohoto modelu s patnáctistovkou byl systém deaktivace dvou válců – při menší zátěži pracuje motor jako dvouválec. Opět hledejme souvislost s honbou za snížením spotřeby.

Dlouhodobější testy a analýzy ojetých kousků potvrzují, že zvukový projev se od svého předchůdce příliš neliší. Dále pak pro laika je přechod mezi čtyřválcovým a dvouválcovým režimem takřka nepostřehnutelný. Ani co se týče spotřeby, není patnáctistovka určitě žádný žrout. Není problém se při dlouhé cestě pohybovat okolo 5 litrů. Pokud by pro někoho byl litrový tříválec slabý, a naopak dvoulitr TSI předimenzovaný, jedná se o ideální (a také jedinou) variantu v rámci benzínových motorů.

Tento agregát lze kombinovat s jakoukoli výbavou, a to včetně té nejvyšší – Laurin a Klement. Pouze u výbavy Active je k dispozici se šestistupňovým manuálem. U ostatních tří je možné kromě manuálu zakoupit i sedmistupňový automat.

3) 2.0 TSI 140 KW

Aktuálně nejsilnější benzínový agregát v Octavii. Ideální na delší trasy a dobré jízdní vlastnosti a dynamiku si udrží i při plném zatížení. Průměrná kombinovaná spotřeba je závislá na řidičském stylu, ale není problém se pohybovat mezi šesti a sedmi litry. Ojetiny s tímto agregátem nenaznačují, že by se jednalo o problémový kus. I s vyšším nájezdem si vůz zachovává své jízdní vlastnosti.

V nabídce je tento agregát pro výbavy Ambition, Style a Laurin a Klement jako sedmistupňový automat. U posledních dvou jmenovaných výbav pak je ještě možnost doplnit tuto převodovky systémem pohonu všechny čtyř kol. Vždy se však bude jednat o verzi s maximálním výkonem 140 KW.

NAFTOVÉ AGREGÁTY

1.6 TDI 85 KW

Dieselové jednotky začínají u Octavie na hodnotě jeden tisíc šest set. Vůz s tímto motorem nabízí točivý moment 250 Nm v širším spektru otáček, ale ani při sportovním režimu převodovky není radno jej příliš vytáčet. Vůz má až překvapivě dobrý odpich a velmi dobře si rozumí se škodováckou převodovkou DSG. Na mantinely s tímto agregátem lze narazit například při jízdě po dálnici. Jednak se to projeví při plném obsazení vozidla na dynamice a dále pak předjíždění více aut za sebou nebude takové, jako v případě silnějšího dvoulitru.

Největší devízou této jednotky je však spotřeba. Papírová je podle Škody Auto lehce nad čtyři litry. V praxi není na obtíž jezdit při poloviční obsazení mezi 5 - 6 litry. A i když vozidlu, jak se říká, šlapete na krk, je téměř nemožné zdolat devítilitrovou hranici.

Tento motor lze nakombinovat pro výbavy Active, Ambition a Style s pětistupňovým manuálem. Pro Ambition a Style je pak dále možná variace se sedmistupňovým automatem a pak také šestistupňovým manuálem doplněným o pohon všech kol.

2.0 TDI 110 KW a 135 KW

Silnější naftový agregát, který potěší nízkou spotřebou a dobrou dynamikou. Neduhem by pak mohl být fakt, že auto již není takový tahoun v nižších otáčkách, jako mohli být majitelé předchozích TDI zvyklý a poté poněkud hrubší zvukový projev čtyřválce v porovnání například se Superbem.

Velký ohled je třeba brát na výbavu vozu. Například při volbě těžšího dvoulitru, panoramatické střechy a karoserie combi, může někomu připadat vůz nekomfortní vzhledem k zátěži na zadní nápravu. Na druhou stranu však vůz vyniká již zmiňovanou spotřebou, kterou při normální jizdě stlačit ke čtyřem litrům. Výborná je také odezva na plyn a v kombinace s převodovkou DSG uspokojí i náročnější zákazníky.

Paleta kombinací pro tento motor je široká. Základem je verze se 6-stupňovým manuálem pro výbavy Ambition, Style a Laurin a Klement. U posledních dvou jmenovaných pak lze ještě zvolit 7-stupňový automat, který je ještě možné doplnit systémem 4x4. Pokud byste zvolili systém pohonu všech čtyř kol, bude mít jednotka navýšený výkon 135 KW, u všech ostatních kombinací zůstává hodnota 110 KW.

OCTAVIA RS A SCOUT

Aby byl výčet pohonných jednotek kompletní, doplníme ještě informace o výbavě RS a Scout. V případě ostré verze RS je na výběr dvoulitrové TSI nikoli však s výkonem 140 KW, ale se zvýšenou hodnotou 180 KW. Doplnit lze tento motor buďto šestistupňovým manuálem nebo sedmistupňovým automatem. Druhou možností je dvoulitrové TDI o výkonu 135 KW. To lze doplnit pouze 7-stupňovým automatem s možností volby pohonu dvou nebo čtyř kol.

U verze Scout je na výběr dvoulitr TSI o výkonu 140 KW nebo dvoulitr TDI s výkonem 135 KW. Benzínová i dieselová verze je automaticky spojena se sedmistupňovým automatem a pohonem všech čtyř kol.