Registrace do OCRegistrace do OC PřihlášeníPřihlášení

NÁVOD : Kontrola a oprava hadic 1.8T AUM

Kontrola a oprava – výměna hadic na 1,8T motor AUM (od člena fóra 1.8T)

Pro ty, kteří s motorem 1,8 Turbo řeší kontrolku motoru a dokonce i kontrolku ASR (zřejmě kvůli zmatenosti tlaku v sání není ASR schopno omezovat výkon...) , škubání, díru v tahu, chod na 3 na volnoběh, bych doporučil, aby přiložili své velectěné ucho k měrce oleje (pozor ať vás neskalpuje altík) ,a budou možná překvapeni jako já - na auto 145 000km a 2003 bych problém v hadicích nečekal a to už je druhá....
Mně se to chovalo střídavě, je tam hromada hadiček a ventilů a podle toho, jak je ten který otevřen či zavřen, to pouští ten falešný vzduch různě jinam a podle toho i ty projevy jsou různý.....

Tak dnes jsem se do toho pustil a zde je popis. Tímto zde děkuji všem, kteří na fóru už o tomto problému hadic psali a navedli mně tím správným směrem.

1) Sundejte dva plastové kryty motoru.
2) Odpojte od filtru vzduchu vroubkovanou hadici (husí krk) co vede od čerpadla přídavného vzduchu. Je to rychlouzávěr jenom ho zmáčknete.
3) Odpojte druhou vroubkovanou hadici co vede od čerpadla přídavného vzduchu stejným rychloupínákem vedle přestavovače vačky.
Obě hadice zůstávají připojeny k čerpadlu.
4) Obě hadice jsou uchyceny vpředu před sacím potrubím na černý plech (zespoda jsou na něm hromady drobných hadiček a ventilů) Povolte dvě matky které drží jednu z hadic a přivažte si ji k vzpěře kapoty.
5) Černý plech s hadičkami a ventily vespod odšroubujte od sacího potrubí - dva zelené šrouby na imbusový klíč.
6) Odpojte konektor, který vede k jednomu z těch ventilů na černém plechu - je spíše vlevo
7) Musíte stáhnout maličkou hadičku ze sacího potrubí - je úplně vpravo na konci sacího potrubí. Je příliš krátká a nedovolila by vám pohnout černým plechem a nikam byste se nedostali.
8) Vytočte černý plech a odšroubujte jednu matku držící druhou vroubkovanou hadici od čerpadla dodatečného vzduchu - i tuto hadici si přivažte ke vzpěře kapoty. Obě mají tendenci se vracet na místo a potřebujete získat prostor pro ruce a taky tam vidět což je velmi obtížné...
8) Teď už můžete černý plech dát dolů k filtru - zůstane uchycen jen asi na třech hadicích vpravo... Můžete také zkontrolovat ty hadičky a ventily na tomto plechu, ale u AUM 2003 150 000km nejevily nejmenší známky stárnutí - asi by zde hrozilo něco jen u starších aut.
9) Na spodu sacího potrubí jsou dva náustky - přesně vedle měrky na olej. Z jednoho z nich vede jen hadice, z druhého spíš trubka s nějakým ventilem. Obě dvě jsou spojeny tenkou gumovou páskou po délce cca 5cm - asi jako byste na ty hadice natáhli 5cm duše z kola. Nemohl jsem najít žádnou prasklinu, nakonec jsem nůžkami odstřihl tuto pásku a ta prostá hadice měla v místě styku s tou druhou puklinu taky asi 5cm. Je to hadice přesně z toho samého materiálu jako je ona známá trhací hadice co odvětrává víko ventilů. Tato hadice odvětrává spodek motoru, její číslo je 06A103221BK. Všechny ostatní hadice jsou u 6letého auta ok. Prasklina v tomto případě znamenala přímou díru do sání kudy odfukoval vzduch natlačený turbem - takže čidlo tlaku registrovalo nižší tlak a zmatek v řízení... Hadice má vnitřní průměr cca 6mm a je na koncích 2x zahnutá. Rovnou hadici tam nedáte, protože vám bude páčit ventil a plastovou trubku s ním do strany a ta by časem tímto vychýlením asi praskla. Dá se to vyřešit nějakou trubkou (měď instalaterská), kterou naohýbáte a na konce dáte krátké kousky hadic jako převlek z trubky na náhubek a zapáskovat. Pozor na materiál hadice, nějaká potravinářská to asi dlouho nepřežije. Samo, nejlepší je použít originál, ale cenu podle starého ceníku v „ € “ odhaduji na 800-1000,-kč.

Při rozebírání originálních spon na hadicích velký pozor! Jsou to jednoduché spony které se zacvakávají a utahují speciálními kleštěmi. Blbě se povolují a při použití násilí (kleště, šroubovák) hrozí že vám praskne plastová trubka na kterou je ta hadice nasazena. Existuje však jednoduchý a elegantní způsob jak sponu rozpojit bez násilí a prasknutí plastu - ostrý nůž. Tím podeberete vrchní vrstvu té spony, nadzvednete ji a spona se rozpojí. Šroubovák je už moc tlustý, nedostanete se pod...


Po výměně vše smontujete zpět, nezapomenout nic zapojit...
Jak jsem viděl stav všech těch trubek u 2003 - vše v pohodě až na tuto. Všichni kdož u 1,8T řešíte kontrolku motoru a ASR, díru v plynu, cukavé rozjezdy, vysoký ale stabilní volnoběh nebo naopak kolísavý volnoběh až se auto klepe a pod dřív než začnete měnit váhy a lambdy rozeberte to a jděte po této hadici. Právě lambda vám bude házet chybu protože spalování bude s falešným vzduchem špatné. Také na fóru mnohokrát opakovaná chyba nedosažení plnícího tlaku načtená vagem... Bohužel bez rozebrání ji nezkontrolujete, ale kdo jí neměnil a má auto nějaký pátek bude nejspíš špatná. Vodítkem vám může být stav té horní hadice snadno přístupné, obě jsou ze stejného materiálu a obě plní funkci odfuku mazacího prostoru.

Autor: Ferino83

Koment dalšího uživatele diskuzního fóra :
Mozem iba potvrdit, nechcem sa opat opakovat, uz som to tu viackrat spominal, ale tiez som skoro rok riesil obcasne vypadka tahu, chod na 3 valce a pod,... V servisoch mi chceli menit kadeco od lambdy az po cely KAT alebo RJ motora, sedliacky rozum zvitazil a vykaslal som sa na argumenty servisov, dal som doma dole vsetky hadice (asi den roboty) a dokladne ich skontroloval, jeden netesny spoj (odvetravanie priestoru od klukoveho hriadela) oprava za 11 Sk (cena SK pasky) a odvtedy auto slape ako hodinky (asi 4500 tis km)
Takze vsetkym odporucam najskor pozriet vsetky hadice (je to sice vela roboty) ale lepsie ako sa nechat tahat za nos v servise,...

DISKUZE ZDE >>>>>