Registrace do OCRegistrace do OC PřihlášeníPřihlášení

Pohonné jednotky pro Octavii čtvrté generace

Je tomu již téměř šest let, co se na tuzemském trhu představila třetí generace nejprodávanějšího modelu mladoboleslavské Škody – Octavia. Za necelé dva roky bude představena čtvrtá generace a již nyní prosakují na veřejnost různé informace, ať už co se týče designu nebo technických parametrů.

Pohonné jednotky

Čtvrtá generace Octavie by měla stát na inovované platformě MQB, která se vyznačuje značnou flexibilitou a navíc koncern Volkswagen má s touto technologií již šestiletou zkušenost. Tato vylepšená platforma by měla nabídnout možnost „mild-hybridu“. Jedná se o kombinaci elektromotoru a spalovacího agregátu, nejedná se však o klasický hybrid. Elektromotor v tomto případě nepohání vozidlo. To je vybaveno předimenzovaným startérem, který například vypíná motor při brzdění nebo jízdě z kopce a pak jej rychle uvede zpět od chodu.

Další novinkou ve škodováckém portfoliu by měl být plug-in hybrid. Ten bude v Octavii kombinovat elektromotor, který se bude nabíjet ze zásuvky se spalovacím agregátem 1.5 TSI. Dohromady by kombinace těchto dvou motorů měla poskytovat výkon 185 kW. Ve hře je i kombinace elektromotoru s motorem na CNG. Průlom nastane i u verze RS. Současných 180 kW u Octavie RS 245 by měl s přehledem trumfnout model s motorem 2.0 TSI, který by měl poskytnout až 215 kW.

Konzervativní zákazníci však nemusí věšet hlavu. I čtvrtá generace Octavie nabídne klasické spalovací agregáty. U benzínových jednotek to budou motory TSI. Litrový tříválec (70 a 85 kW), patnáctistovka (110 kW) a vrcholný dvoulitr (145 kW). Naftoví nadšenci budou moct vybírat buď 1.6 TDI (70 a 90 kW) nebo 2.0 TDI (120 a 140 kW).

Výbava

Co se výbavových stupňů týče, mělo by zůstat vše při starém. Výbava nových Octavií bude rozdělena na Active, Ambition a Style. Specialitami v nabídce pak bude Laurin & Klement s vozy v luxusním provedení. Dále verze Scout určený na horší cesty a již zmiňovaný model RS.

Konkrétní složení jednotlivých výbavových stupňů je prozatím neveřejné, ale již nyní můžeme počítat s autonomním řízením třetí úrovně nebo virtuálním pracovištěm při řidiče s většími digitálními budíky. Autonomní řízení třetí úrovně je středním stupněm v oblasti řízení vozidla moderními technologiemi. Vozidlo je schopné bez zásahu řidiče jet například po dálnici. Řidič nemusí mít ani ruce na volantu, pouze v případě upozornění musí převzít kontrolu nad vozidlem. Při jízdě po dálnici je systém schopen sám zrychlovat, brzdit nebo se i vyhýbat.