Nejnovější přírůstek do škodovácké rodinky nebudí kontroverzi (na rozdíl od poslední faceliftované Octavie), a to ani navzdory faktu, že je příčinou poměrně rychlého konce modelu Rapid.
Nejnovější přírůstek do škodovácké rodinky nebudí kontroverzi (na rozdíl od poslední faceliftované Octavie), a to ani navzdory faktu, že je příčinou poměrně rychlého konce modelu Rapid. Škoda Scala vymezuje nový směr automobilky a zatím to vypadá, že perfektně zapadne mezi menší Fábii a větší Octavii. Pokud jste se do ní zamilovali, ale chybí vám pár logických důvodů, proč si jí pořídit, čtěte dál.
Jak ji popsat v jedné větě? Nová Škoda Scala jde ruku v ruce se se současnými trendy. Abychom se nechápali špatně, elektrickou verzi sice v nabídce nenajdete, ale můžete se spolehnout na moderní informační systém, ohromný vnitřní prostor (samozřejmě s ohledem na danou třídu) a velmi dobrý poměr ceny/výbavy. Automobilka vsadila na konvenční techniku a bravurně ji odladila. Model vypadá skvěle a je o něj zájem.
Teď bychom mohli čtení utnout a vložit fotogalerii. Vy ale prahnete po faktech. Po důvodech, proč vyměnit stávající auto právě za Scalu. Tak dobře, tady je máte…
Recenze Škoda Scala
Měli byste vědět, že Škoda Scala nemá více prvkové zavěšení zadní nápravy. Zklamání? Není na místě – dané řešení je drahé a v poslední době zmizelo i z modelů vyšších tříd. Zadní nápravu (stejně jak u Rapidu) tvoří torzní příčka, která dala vzniknout několika řidičsky výjimečným vozům. Vzpomeňme třeba na ikonický Ford Focus (a raději vynechme některá jihokorejská auta). V praxi je funkčnost prvku závislá na správném odladění.
Manažeři vědí, kdo je citlivý od potenciálních zájemců. Proto ze Scaly udělali jednoho z nejprostornějších zástupců segmentu nižší střední třídy. Dokonce je o trochu delší než VW Golf, ovšem toho brzy čeká mezigenerační výměna. V každém případě je v hatchbacku místa dost a do dvouúrovňového kufru s objemem 467 litrů se vejde ledacos. Pro srovnání: zmíněný Golf nyní nabízí 380 litrů, Focus 375 litrů a Kia Ceed 395 litrů.
Z hlediska šířky interiéru Scala překonává Rapid a novými, prémiovými až luxusními materiály jde o kus dál než Octavia. Dynamický design je velmi moderní, avšak otázkou je, zda i nadčasový. Tím se však minimálně několik let nemusíte zabývat.
Škodovka uvádí, že zákazníci touží po maximální konektivitě. Se Scalou si jí užijí do sytosti. Při pohledu na volně stojící displej s úhlopříčkou 9,2 palce v centrální části palubovky je každému jasné, že tady půjde především o špičkový infotainment.
Model se chlubí nálepkou „Always Online“ – disponuje sériově zabudovanou eSIM kartou s připojením LTE. Chápete správně, posádka bude nepřetržitě připojena k internetu. Zároveň nechybí možnost bezdrátového připojení Apple CarPlay a AndroidAuto přes palubní wi-fi. A dle slov vývojářů budou brzy k mání aplikace pro snadné ovládání chytré domácnosti. Nadšenci do moderních technologií se mají na co těšit!
Cena nové Škody Scala je již nějakou dobu známá (začíná na 394 tis. Kč) a nezbývá než kontaktovat prodejce vozů Škoda a rezervovat si testovací jízdu. Protože jedině během ní se utvrdíte, zda je vaší krevní skupinou, nebo se raději poohlédnout jinde.
Zdroj/ foto: skoda-auto.cz, auto-poly.cz
Komerční prezentace
Napsat komentář