Zatuhl vám zadní stěrač u Octavia I Combi? Pak pro vás máme foto návod, jak se s tím vypořádat.
Stěrače na Octavii – Srovnání zde ⇒
Pokud se Vám stane něco jako jednomu z diskutujících: „Tak dneska ráno stěrač přejel tempem raněného důchodce na druhou stranu okna a další pohyb vzdal. Vylezu ven, že s nim zkusím hejbnout a to jsem neměl dělat. Ten hajzl mi zůstal v ruce. Vyhakl jsem pružinu, odpojil hadičku ostřikovače a vyhodil, co s nim taky dál, že jo. Odpojil konektor z motoru pro sichr a zabývat se tím budu až na jaře.“
vycvakneme krytku na stěrači a povolíme osmičku matku na hřídelce stěrače
poté bud stahovákem nebo lehce kývavým pohybem nahoru dolů demontujeme stěrač
poté otevřeme páté dveře a vycvakneme ten krycí plast
odpojíme konektor s motoru stěračů
dále povolíme a vytočíme 3ks 6tek matek držících samotný motor stěračů
a motor vytáhneme ven s pátých dveří
na ponku si motor otočíme víkem nahoru a povolíme a vytočíme 7 torxů 10ka a sundáme víko pozor na těsnění víka ať si ho zbytečně nepotrháte
tak a teď trochu operace musí se vyklepnout ta hřídelka a dost záleží na tom v jakým je to stavu dost často je to tam tak rezavé že to de ven jen horko těžko a už se mi i stalo že mi ta umělá hmota praskla,
v tý umělý hmotě sou 2 futýrka jedno dole druhý nahoře stane se že to přirezne k hřídelce a de to ven s té umělý hmoty i futrama pak se musí futra stáhnout ošmirglovat hřídelka a futra zevnitř opilovat tak aby běhala volně na hřídelce poté se futra zpět vmáčknou za použití třeba vteřinového lepidla do tý umělý hmoty
dále si za pomoci 2 tenčích šroubováků vyndáme převodový kolo
Zespodu na kole je vodivá dráha pro doběhový kontakty tu očistíme a vezmeme jemným smirkem. Pod kolem se nalézají 2 samotné doběhové kontakty ty též očistíme jemným smirkem a pokud je třeba napružíme.
poté to začneme skládat nezapomeneme to vše namazat plastickou vazelínou-uložení převodového kola,lehce vezmeme i ozubení kola, nacpeme vazelínou tu umělou hmotu s futýrkama, mázneme lehce hřídelku a i ten její ozubený převod namažeme a rozhýbeme musí jít volně,já lehce mažu i těsnění víka-poté zašroubujeme víko otřeme s motorku zbytky vazelíny a namontujeme motor do 5 tejch dveří nacvakneme konektor z vrchu nasadíme a seřídíme ramínko stěrače utáhneme a zacvakneme krytku poté vyzkoušíme jak to běhá pokud je vše v pořádku nacvakneme krycí plast dveří a slavíme vítězství.
ještě poznámka pokud má někdo motorek a v něm odstřikovač postup je stejný jen je třeba být opatrnější při vyklepávání hřídelky v žádným případě netlouci na tu trysku odepsali byste jí. Já to klepal ven pomocí nasazeného trubkového klíče a samozřejmě před sundáním odpojíme hadičku ostřikovače.
A druhá věc pokud by někomu při vyklepávání hřídelky praskl ten plast:
mě už se to povedlo taky tak to není až taková tragédie prasklé kusy odmastit vzít vteřinovým lepidlem dát k sobě stlačit a po obvodu zespodu nahoru vtavit za pomocí pistolové pájky pár závitů slabšího měděného drátu osobně to mám vyzkoušené na zadním stěračovém motorku s vw passat kde se mi při vyklepávání ta umělá hmota rozlítla na 3 kusy.
a nebo sehnat jiný